Doet jouw concurrent aan linkbuilding?

Wat zijn de beste zoekwoorden?

Het vinden van de beste zoekwoorden kan een tijdrovende taak zijn. Maar niet met SEO SpyGlass!

SEO SpyGlass toont je precies met welke zoekwoorden de concurrentie naar hun websites linken en hoe vaak.

Hoe kan ik beter linkbuilden dan de concurrent?

SEO SpyGlass toont de PageRank van elke backlink.

Daarnaast heeft SEO SpyGlass een overzicht met het aantal pagina's per PageRank.

Je kunt dus precies zien hoeveel backlinks je moet verzamelen en welke PageRank deze moeten hebben om beter te scoren dan de concurrent.

Hoeveel bezoekers krijgt de concurrent?

SEO SpyGlass toont de Alexa Rank van iedere backlink.

De Alexa Rank is een soort wereld ranglijst voor websites met de meeste bezoekers. Hoe lager de Alexa Rank, hoe meer bezoekers een website heeft.

Met deze informatie kun je dus inschatten of je veel of weinig directe bezoekers krijgt via een backlink op de betreffende website.

Heeft de concurrentie links gekocht?

Met het overzicht per IP adres kun je precies zien hoeveel backlinks er van hetzelfde IP adres (=website) komen.

Als een concurrent heel veel backlinks heeft van hetzelfde IP adres, dan heeft hij waarschijnlijk een link gekocht of is hij op een andere manier gerelateerd aan deze website.

Deze "site-wide" links kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan betere posities in de zoekmachines

Welke anker teksten en anker URL's gebruikt de concurrentie?

SEO SpyGlass toont de exacte anker teksten en anker URL's die worden gebruikt om te linken naar de concurrentie.

Het juiste zoekwoord gebruik bij het linken naar jouw pagina's heeft een grote invloed op de zoekmachine posities.

Nu kun je dus heel snel kijken welke zoekwoorden zijn gebruikt door de concurrent en hoe.

Gebruiken ze Social Media?

Maakt jouw concurrent gebruik van forums en blogs om backlinks te krijgen?

Met SEO SpyGlass kom je er snel achter! Je kunt dan zelf ook reageren in deze forums en blogs om zelf ook meer backlinks te krijgen.

Zijn ze aangemeld bij de belangrijkste directories?

DMOZ en Yahoo zijn de belangrijkste directories als het gaat om zoekmachine optimalisatie.

Een vermelding in deze directories kan een grote impact hebben op de posities in Google.

Met SEO SpyGlass kom je er snel achter of de website een vermelding heeft op DMOZ en/of Yahoo en zo beoordelen hoe belangrijk een backlink op deze website is.

Toont de linkwaarde van een website

Naast het aantal externe en interne links, berekent SEO SpyGlass ook de linkwaarde van elke backlink.

Je kunt dan snel beoordelen hoeveel een backlink waard is en of het zin heeft om een link aan te vragen.

Toont de leeftijd van elke website die linkt naar jouw concurrentie

Hoe ouder een website hoe belangrijker hij is voor de zoekmachines.

Het is dus belangrijk om backlinks te krijgen op websites die al een tijdje meegaan.

SEO SpyGlass toont de leeftijd van elke website. Hierdoor kun je dus snel besluiten of je er een backlink aanvraagt of niet.

© 2022 Cloud Workx - Zevenblad 23, 7623 CH Borne, Nederland | KVK 08144910 +31 (0)53-2340100