Dag 3: Hoe ontdek je nieuwe zoekwoorden?
Rank Tracker: 30 min.
Vandaag leer je hoe je duizenden nieuwe ideeën voor zoekwoorden kunt vinden met behulp van Rank Tracker.
Aangezien er miljoenen zoekwoorden zijn, kun je het beste meerdere onderzoeksmethoden proberen.
Zo weet je zeker dat je geen winstgevende zoekwoorden in jouw niche hebt gemist.
Rank Tracker heeft meer dan 20 tools voor zoekwoordonderzoek.
Omdat de 30 dagen SEO cursus is beperkt tot 30 minuten per dag, beginnen we om er drie door te nemen.
Inhoud
TF-IDF Explorer Zoekmethode
Met deze methode kun je de zoekwoorden van jouw belangrijkste concurrenten verzamelen met behulp van TF-IDF-analyse.
Als je de term TF-IDF nog niet eerder hebt gehoord, volgt hier een korte uitleg:
TF-IDF is een statistische maat die evalueert hoe relevant een woord is voor een document in een verzameling documenten.
Met behulp van TF-IDF-analyse krijgt je zoekwoorden die vaak door jouw concurrenten worden gebruikt en die door Google als relevant worden beschouwd, en die dus waarschijnlijk verkeer opleveren.
Met deze zoekmethode analyseert Rank Tracker jouw top 10 concurrenten en verzamelt het zoekwoorden die er minstens twee gemeen hebben.
Dit wordt gedaan om de meest gebruikte zoekwoorden in jouw niche te vinden en te krijgen.
Zo doe je een TF-IDF-zoekwoord onderzoek
-
Ga naar Zoekwoord Onderzoek ► TF-IDF Explorer
-
Typ jouw zoekwoorden in, klik op de knop [Zoeken] en wacht tot de tool zoekwoorden heeft verzameld
Nu je de lijst met zoekwoorden voor je hebt, kunt je ze filteren op basis van de TF-IDF-score en analyseren of er later op terugkomen in de Keyword Sandbox-module.
Automatisch Aanvullen Methode
De volgende methode om winstgevende zoekwoorden te vinden is Google Automatisch Aanvullen.
Google Automatisch Aanvullen is de functie van Google waarmee zoekers hun zoekopdrachten sneller kunnen voltooien terwijl ze typen.
Als je bijvoorbeeld 'blaasinstrument' in de zoekbalk van Google begint te typen, krijgt je onmiddellijk de volgende suggesties:
Deze onderzoeksmethode voor zoekwoorden is uniek omdat het de interesses van jouw potentiële klanten onthult en hoe ze geneigd zijn om zoekopdrachten te plaatsen.
Zo gebruik je de Google Automatisch Aanvullen methode
-
Ga naar Zoekwoord Onderzoek ► Automatisch Aanvullen
Vervolgens kunt je zoekwoorden typen uit jouw eerste lijst of zoekwoorden die je vanuit Google Search Console heeft gesleept.
-
Druk op de knop [Zoeken] en binnen enkele ogenblikken krijgt je de lijst met de meest populaire Google-suggesties
-
Ga naar Zoekwoord Onderzoek ► Gerelateerde Vragen
-
Typ jouw zoekwoorden in en klik op de knop [Zoeken]
De tool verzamelt de informatie en binnen enkele ogenblikken zie je een lijst met de meest populaire vragen.
De Automatisch Aanvullen-methode is ook beschikbaar voor Bing, Yahoo, YouTube, Amazon en andere zoekmachines, dus als je jouw zoekwoordenlijst wilt aanvullen, moet je deze ook proberen.
Gerelateerde Vragen Methode
Gerelateerde vragen is een andere methode om een kijkje te nemen in de hoofden van jouw klanten. Hierin vindt je de meest gestelde vragen over jouw product of dienst.
Zo gebruik je de Gerelateerde Vragen Methode
Da’s alles voor vandaag.
Nu weet je hoe je duizenden nieuwe zoekwoord ideeën kunt ontdekken.
Heb je vragen, laat deze dan achter in de opmerkingen hieronder.