Skip to main content

Dag 6: Zoekwoorden koppelen aan relevante webpagina's

Dag 6

Vandaag gaan we aan de slag met Website Auditor.

Er is nog een laatste taak die moet worden gedaan: het koppelen van zoekwoorden aan relevante webpagina’s.

WebSite Auditor helpt je om eenvoudig de juiste woorden aan de juiste pagina’s te koppelen.

Dat is een hele belangrijke stap van jouw SEO-plan,

omdat je zonder een goede koppeling de volgende problemen kunt krijgen:

  • Pagina's komen niet hoog in Google omdat ze geen relevante zoekwoorden hebben.
  • Verschillende pagina's concurreren voor dezelfde zoekopdracht, omdat het onderwerp hetzelfde is of ze zijn geoptimaliseerd voor dezelfde zoekwoorden (Dit noemen we ‘zoekwoord kannibalisatie’).
  • Je kunt waardevolle en kosteneffectieve zoekwoorden missen doordat ze geen relevante pagina's hebben om hoog mee te scoren in Google. (content gap).
  • Dezelfde inhoud verschijnt op meer dan één pagina van de website (dubbele inhoud).

Al deze dingen kunnen jouw posities in Google schaden.

Het is dus zeker de moeite waard om dit proberen te vermijden door de zoekwoorden te koppelen aan de juiste pagina’s.

Hoe je dat doet, dat leer je vandaag!

Zo koppel je jouw zoekwoorden aan de juiste webpagina’s

Open WebSite Auditor en ga naar Pagina Audit ► Zoekwoord Map.

Klik op ‘Importeren uit Rank Tracker' en selecteer het relevante Rank Tracker-project.

Je kan de zoekwoorden ook handmatig invoeren, of later op elk moment nieuwe zoekwoorden toevoegen.

Zoekwoorden importeren uit Rank Tracker

Nadat zoekwoorden zijn geïmporteerd, zie je een dashboard met

  • jouw zoekwoorden
  • relevante pagina's van jouw site
  • pagina optimalisatie scores
  • organisch verkeer
  • lijst met gekoppelde en niet-gekoppelde zoekwoorden.

Om een ​​bepaald zoekwoord of zoekwoord groep aan de relevante pagina toe te wijzen, kies je een zoekwoord of een zoekwoord groep en de pagina waaraan je deze wilt toewijzen, en klik je op ‘Koppelen’.

Zoekwoorden Koppelen

Tip

Slim zoekwoorden koppelen

Koppel moeilijke zoekwoorden met veel concurrentie aan "sterkere" pagina's zoals bijvoorbeeld de homepage.

Omdat die pagina ‘sterker’ is, is de kans dat je goed rankt voor deze woorden groter!

Let er ook op dat je alleen zoekwoorden koppelt aan relevante webpagina's.

Koppel dus bijvoorbeeld geen ‘ukelele’-groep aan een webpagina over basgitaren.

Daar schiet je namelijk niets mee op.

Gefeliciteerd!

Dat is alles voor het zoekwoorden gedeelte van jouw 30-dagen SEO-plan.

Een korte recap:

Je hebt geleerd hoe je:

  • De beste zoekwoorden vindt en de posities in de zoekmachines controleert
  • De belangrijkste zoekwoorden van je concurrenten onthult
  • Duizenden nieuwe zoekwoorden ontdekt
  • Nieuwe zoekwoorden groepeert op basis van verschillende SEO-statistieken
  • Zoekwoordgroepen koppelt aan relevante pagina's van je website

Morgen gaan we in Website Auditor bezig om je ‘Landingspagina’s’ te checken.

Tot morgen!

Probeer SEO PowerSuite 7 dagen gratis

Geen verplichtingen, puur voordeel!
Zie hoe je posities in Google verbeteren.

Méér dan 2 miljoen gebruikers wereldwijd