Skip to main content
Zoekwoorden Onderzoek voor Beginners

Sinds Google in 1988 begon, vanuit de garage, met de eerste zoekmachine, is er heel wat veranderd.

Het begon zo eenvoudig.

Als je hoog in Google wou komen, was het voldoende om wat links naar jouw website te krijgen en om de zoekwoorden waarop je gevonden wilde worden, veel te gebruiken op de website.

Sinds het invoeren van semantisch zoeken, heeft Google echter zijn zoekalgoritmen gewijzigd om de focus van het zoekwoord te verschuiven, zodat het meer overeenkomt met het onderwerp en zoveel mogelijk voldoet aan de zoekintentie.

Dit betekent echter niet dat we zoekwoorden moeten vergeten bij het bouwen van een SEO-strategie.

Zoekwoordonderzoek is nog net zo relevant als vroeger en vormt de basis voor alle verdere SEO-activiteiten, waaronder content management, optimalisatie, het structureren van de website, linkbuilding, enz.

Maar aangezien het concept van zoeken is veranderd, zou de benadering van zoekwoordenonderzoek ook moeten veranderen.

Laten we eens kijken naar hoe we dit het beste kunnen doen door middel van een goed zoekwoorden onderzoek.

Lees verder

Zoekwoord Mapping Gids

Wat is Keyword mapping?

Kort gezegd is Keyword mapping het proces waarbij relevante zoekwoorden worden toegewezen aan de pagina's op je website, op basis van hun intentie en onderwerp.

Stel dat je al hebt gezorgt voor de de structuur van je site en de benodigde zoekwoorden hebt verzameld hebt waarvoor je in Google wilt scoren.

Je hebt dus een lijst met zoekwoorden en een lijst met webpagina's.

Wat je vervolgens moet doen, is natuurlijk die twee aan elkaar koppelen!

En dat is precies wat Keyword mapping is!

In de basis, is het gewoon een groot overzicht, met je zoekwoorden en pagina's die je zo kunt beheren.

Lees verder

seo powersuite of semrush of ahrefs?

Wij weten het wel :-)

Regelmatig krijgen we de vraag wat het verschil is tussen SEO PowerSuite en andere SEO-tools.

Wanneer moet je nu kiezen voor SEO PowerSuite en wanneer voor webgebaseerde alternatieven zoals Ahrefs en SEMRush?

Dat is een hele terechte vraag en het is dan misschien wel interessant om ze eens met elkaar te vergelijken.

Het enige probleem is ...

Wij zijn niet geheel onbevooroordeeld :-)

Dus..

Lees verder

Hoe je bij je seo concurrenten spiekt

Vol goede moed opent Mr. Bean de examen envelop.

Er staat een lach op z'n gezicht en hij zal dat varkentje wel ff wassen.

Zijn enthousiastme en zelfverzekerdheid slaan al gauw om in blinde paniek.

Hij snapt er helemaal niks van!

Geen vraag waar hij het antwoord op weet.

Hij ziet zijn toekomst al in duigen vallen.

Alles waar hij van droomde, wordt ineens onbereikbaar.

Er is nog maar 1 optie!

Precies.

Spieken bij z'n buurman! :-)

Ontdek hoe Bean spiekt en je het beter doet :-)

Max wist natuurlijk van tevoren al hoe de race er uit zou zien.

Maar toch zaten we wéér met z'n allen aan de buis gekluisterd, in de hoop dat hij het kunstje toch zou flikken.

Maar ja, Mercedes is Mercedes! 

En er worden geen kadootjes weggegeven in de Formule 1.

Mercedes is gewoon veel te goed!

En niks wat onze Max daar aan kan doen :-(

Hoe goed hij ook is.

Hij wordt dit seizoen gezien als de beste coureur op de grid.

Als enige rijder, tot nu toe, bezig aan een foutloos seizoen.

Maar je koopt er niks voor!

Als je géén goede machine hebt om mee te werken, dan kun je nog zo goed zijn, maar wordt je nooit een winnaar.

Dan kun je aan het eind van het seizoen gewoon naar huis met de poedelprijs :-)

Wat zal hij er ziek van zijn!

Iedere keer maar tegen die achterkant van die Mercedessen aankijken, terwijl je zeker weet dat je beter bent!

Lees verder

Technische SEO Check 2020

In 9 Stappen naar een Technisch Perfecte Website in 2020

We hebben het vaak over off-page SEO.

Het managen en controleren van jouw backlinks is tenslotte een zéér belangrijk onderdeel van SEO.

Maar on-page SEO is OOK belangrijk!

Zeker nu Google meer en meer naar semantisch zoeken overgaat en oude technieken niet meer zo goed werken als vroeger.

In dit artikel vertel ik je meer over de belangrijkste onderdelen van technische SEO zodat jouw website in aanmerking komt voor topposities in Google.

Lees verder

google ranking factoren

Je weet vast al wel dat Google méér dan 200 ranking factoren gebruikt in haar algoritme.

Maar wat zijn deze factoren eigenlijk?

Nou, je hebt geluk!

We hebben een lijst met méér dan 200 ranking factoren samengesteld.

Sommige factoren zijn bewezen, sommige zijn controversieel en sommige zijn pure speculatie.

Maar hier zijn ze allemaal. Let op met de ❌ factoren!

Lees verder

Pauzeren/Hervatten van Taken, Inplannen per Tag, Automatisch Opslaan Ingeplande Taken en Meer!

Jullie vroegen erom en nu hebben we het toegevoegd: 4 verbeteringen die het SEO PowerSuite proces nog efficiënter maken.

Lees verder

Wil je graag méér gratis bezoekers naar jouw website?

Dat komt mooi uit want in deze seo handleiding proberen we je zo kort en bondig mogelijk uit te leggen hoe je dat voor mekaar krijgt met SEO en SEO PowerSuite.

Maar eerst ...

Voordat we kunnen beginnen, eerst even kort een uitleg wat SEO eigenlijk is.

Wat is SEO?

Zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.

Bron: Wikipedia

Het komt er dus op neer dat alle activiteiten die ervoor zorgen dat je méér bezoekers uit de zoekmachines krijgt vallen onder SEO.

Lees verder

Probeer SEO PowerSuite 7 dagen gratis

Geen verplichtingen, puur voordeel!
Zie hoe je posities in Google verbeteren.

Méér dan 2 miljoen gebruikers wereldwijd