Skip to main content

Linkbuilding Kansen

Het werk begint met het zoeken naar nieuwe partner websites. Link Assistant heeft 12 verschillende manieren om te zoeken naar linkpartners.

Om linkpartners te zoeken, klik je gewoon op de knop Zoeken in de werkbalk.

Het vinden van de juiste link partners is tegenwoordig 1 van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie, maar tegelijkertijd ook 1 van de saaiste taken.

Link Assistant maakt het hele proces, van het vinden van de beste linkpartners t/m het onderhouden van de linkpagina zo makkelijk, dat het bijna leuk wordt.

Uitleg Link Partner Zoekmethoden

Gastbloggen

Ontdek blogs met gastblog mogelijkheden en bied relevante teksten aan. Vaak biedt dit ook wel mogelijkheden om een link te plaatsen.

Reviews

Zoek naar websites waar producten en services beoordeeld worden. Door gratis producten en diensten aan te bieden ter beoordeling, heb je kans dat er links op de website geplaatst worden naar de producten en diensten op jouw website.

Reageren

Vind posts met relevante zoekwoorden. Reageer en plaats een link naar jouw website.

Cadeautjes

Zoek websites met weggeefacties en bied jouw producten of diensten aan.

Forums

Zoek naar relevante forum discussies waar je jouw mening kunt geven en jouw merk kunt promoten.

Links Pagina’s

Vind bronnen en linkpagina’s waar je een link naar jouw website kunt aanvragen.

Link aanvraagformulieren

Deze optie zoekt websites met link aanvraagformulieren van linkbuilding programma’s.
Omdat deze programma’s nog redelijk nieuw zijn in Nederland, is de kans op goede websites nog niet erg groot.

Startpagina’s

Zoek naar startpagina’s die passen bij jouw belangrijkste zoekwoorden.

Topical Blogs

Zoek naar relevante blogs die mogelijk over jouw product, service of bedrijf willen schrijven.

Concurrentie Backlinks

Vind websites die naar jouw concurrenten linken en mogelijk ook naar jou willen linken.

Jouw Backlinks

Sommige websites linken alleen naar jouw website als je ze erom vraagt. Anderen linken uit zichzelf naar jouw website omdat ze het een interessante website vinden. Het is wel handig om te weten wie er allemaal naar jouw website linken, zodat je de ontwikkeling van de “linkwaarde” kunt monitoren.

Aangepast Zoeken

Geef jouw aangepaste zoekquery op. Bijvoorbeeld: babyblog "geef een reactie" of babymatras "geef een reactie". Link Assistant zoekt dan naar de zoekwoorden in combinatie met de term “geef een reactie”.

Bekijk de Google Sheet met voorbeelden.

Als je een kopie maakt van deze Google Sheet, dan kun je in Cel A1 de zoekterm wijzigen.

Alle zoektermen worden dan automatisch geupdate.

Vervolgens kun je deze nieuwe zoekopdrachten gebruiken in LinkAssistant.

Details maken het Verschil

Laten we nu eens zien welke partners, die u zojuist gevonden heeft, de moeite waard zijn.

Relevantie van de partner website

Hoe meer het onderwerp van jouw link partner past bij het thema van jouw website, hoe waardevoller de link. Zoek dus naar website die gerelateerd zijn aan het thema van jouw website.

Gebruik de JUISTE Ankers

Ook de juiste Ankertekst, het zichtbare gedeelte van een link, is van belang voor zoekmachine optimalisatie.

 

Hoe vaker een zoekwoord wordt gebruikt in de ankertekst, hoe beter dit is voor de website.

Wissel meerdere anker-teksten, zodat de gebruikte anker-teksten, natuurlijk overkomen bij de zoekmachines.

Maak dus in ieder geval anker-teksten aan waar jouw belangrijkste zoekwoorden in voorkomen.

 

Om ankerteksten te maken of te bewerken, ga je naar Instellingen ► Partner Management ► Anker Instellingen.

Goede context voor links

Onder goede context, bedoelen we niet de hele pagina. Het is de tekst die dichtbij de link staat en is een beschrijving van de linkpagina. Het vertelt mensen en zoekmachines naar wat voor soort pagina de link naar wijst.

 

Hier is een voorbeeld van een link met een beschrijving:  

 

 

Het is goed als jouw linkpartners, de backlinks voorzien van omschrijvingen met jouw belangrijkste zoekwoorden, zoals in het voorbeeld hierboven.

Je kunt de omschrijvingen toevoegen door te gaan naar Instellingen ► Partner Management ► Anker Instellingen.

Probeer ook deze omschrijvingen zoveel mogelijk af te wisselen.

KWALITEIT voor Kwantiteit!

Kwaliteit staat bij linkbuilding voorop! Je kunt beter 1 backlink hebben op een waardevolle webpagina dan op 100 webpagina’s die voor Google niets waard zijn.

Hoe hoger de Google PageRank, hoe beter!

Vroeger publiceerde Google de PageRank van iedere pagina, maar daar zijn ze tegenwoordig mee gestopt.

Om toch een pagina te kunnen beoordelen, gebruikt SEO PowerSuite tegenwoordig Inlink Rank. Dit is een gecalculeerde score op basis van het aantal goede links naar de website.

Daarnaast zijn er nog andere factoren die belangrijk zijn voor backlinks. Selecteer in ieder geval Alexa Rank om het aantal bezoekers in te schatten en Inlink Rank + Totaal aantal links, om de waarde voor Google te bepalen.

Bijwerken Positie Factoren

Nu is het tijd om de potentiële linkpartners verder te beoordelen.

Selecteer de linkpartners en klik op de knop Bijwerken.

Selecteer welke data je wilt updaten en klik op Volgende

Nu even wachten tot Link Assistant klaar is met controleren.

De pagina positie factoren zijn nu toegevoegd. Je kunt nu heel makkelijk bepalen welke pagina's de meeste waarde hebben en welke pagina's een lage Alexa Rank (veel bezoekers) hebben.

Probeer SEO PowerSuite 7 dagen gratis

Geen verplichtingen, puur voordeel!
Zie hoe je posities in Google verbeteren.

Méér dan 2 miljoen gebruikers wereldwijd