Skip to main content

Rank Tracker Project instellingen

Per Rank Tracker project kun je een aantal instellingen aanpassen die belangrijk zijn voor de werking van Rank Tracker.

Project Afkorting

Instellingen ► Project Instellingen

De project instellingen kunnen per project verschillen en dus moeten deze bij het maken van een nieuw project worden opgegeven.

Hier kun je een afkorting en kleur kiezen voor jouw project.

Klantgegevens

 Instellingen ► Project Instellingen ► Klantgegevens

Hier kun je de klantgegevens opgeven.

Deze worden gebruikt bij het publiceren van rapporten.

Alternatieve URLs

Instellingen ► Project Instellingen ► Alternatieve URLs

Hier kun je alternatieve URLs voor jouw project opgeven (bijv. Facebook of Twitter pagina) en opgeven hoe de posities in de zoekmachines moeten worden bepaald.

Dus incl. subdomeinen en met of zonder www.

Concurrenten

Instellingen ► Project Instellingen ► Concurrenten

Voeg concurrenten toe aan jouw project om tegelijkertijd te monitoren.

Professional: max 5 concurrenten

Enterprise: max 10 concurrenten

Klik op Toevoegen om een concurrent toe te voegen.

Vul de URL en afkorting in en selecteer de gewenste opties.

Klik vervolgens op Ok om de concurrent toe te voegen.

Tags Beheren

Instellingen ► Project Instellingen ► Tags Beheren

Ieder zoekwoord kan worden voorzien van één of meerdere tags. Deze tags kun je gebruiken om werkmappen en rapporten te filteren.

Klik op Toevoegen om een tag toe te voegen op op Bewerken om een bestaande tag te wijzigen.

Voer een tag in of bewerk een bestaande tag en klik op Ok.

Gebeurtenissen

Instellingen ► Project Instellingen ► Gebeurtenissen

Hier kun je belangrijke gebeurtenissen toevoegen die worden getoond in de voortgangsgrafieken.

Je kunt dan eenvoudig de impact van deze gebeurtenissen zien op jouw posities, verkeer en backlinks.

Geef een datum op en geef de gebeurtenis een naam.

Geef vervolgens aan of het alleen betrekking heeft op dit project of op alle projecten.

Favoriete Zoekmachines

Instellingen ► Project Instellingen ► Favoriete Zoekmachines

Je kunt per project, favoriete zoekmachines opgeven.

Iedere keer dat je de posities wilt checken, worden deze standaard geselecteerd.

Je kunt geavanceerde zoekinstellingen gebruiken door op + te klikken

Bij geavanceerde zoekinstellingen kun je bijvoorbeeld de taal, regio, locatie en historie instellen.

Op deze manier kun je de zoekresultaten, zoals men deze ziet in een bepaalde taal of locatie, scannen.

Zoekmachine API Sleutels

Instellingen ► Project Instellingen ► Zoekmachine API Sleutels

Zoekmachine API sleutels kun je gebruiken om de zoekmachine resultaten te scannen in overeenstemming met de zoekmachines.

Het nadeel van deze sleutels is dat de zoekresultaten vaak niet helemaal overeenkomen met de resultaten zoals de bezoekers deze zien.

Ook hebben zoekmachine API sleutels bepaalde maximums per dag of verzoek.

Zoekvolume

Instellingen ► Project Instellingen ► KEI Instellingen ► Zoekvolume

Voor het zoekvolume kun je kiezen uit Google AdWords Zoekwoord Hulp, Google Forecast, Keyword Discovery en Yandex Zoekwoord Keuze.

Voor Nederland is Google AdWords Zoekwoord Hulp de beste keuze.

Klik op Targeting instellingen wijzigen om de land en taal aan te passen.

Concurrentie

Instellingen ► Project Instellingen ► KEI Instellingen ► Concurrentie

Je kunt de concurrentie bepalen mbv Google AdWords Zoekwoord Planner of mbv Zoekmachines.

Bij Google AdWords wordt gekeken naar het aantal adverteerders.

Deze informatie is iets onnauwkeuriger, maar wel veel sneller.

Als je de concurrentie uit de zoekmachines selecteert, kijkt Rank Tracker naar het aantal resultaten in de zoekmachines.

Selecteer hier een zoekmachine naar keuze.

Als je de zoekmachines gebruikt voor de concurrentie, kun je ook extra parameters gebruiken om de concurrentie te bepalen.

Je hebt de keuze uit:

  • “keyword” → het exacte “keyword” staat in het document.
  • allintitle: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de titel.
  • allinurl: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de url.
  • allinanchor: keyword → het brede zoekwoord komt voor in link anker teksten op de pagina.
  • allintext: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de tekst op de pagina.
  • intitle: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de titel.
  • inanchor: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de link anker teksten op de pagina.
  • intext: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de tekst.

Positie Check Precisie

Instellingen ► Project Instellingen ► Positie Check Precisie

Selecteer Universal Search als je ook Video’s, Afbeeldingen, Maps, Nieuws, etc. wilt monitoren.

Standaard stopt Rank Tracker met scannen naar een zoekwoord als er een resultaat is gevonden. Monitor meerdere resultaten per zoekwoord betekent dat de maximaal aantal resultaten worden gescand en alle posities worden weergegeven.

Standaard wordt de zoekmethode “10 Resultaten Per Pagina” gebruikt. Deze optie is wel nauwkeuriger, maar veel langzamer dan de “100 resultaten per pagina”.

Verfijn de resultaten..... betekent dat Rank Tracker bij een top 100 positie, alsnog de 10 Resultaten Per Pagina optie gebruikt. Dit duurt dus langer, maar is wel nauwkeuriger.

Google Analytics Account

Instellingen ► Project Instellingen ► Google Analytics Account

Door Google Analytics te koppelen aan Rank Tracker kun je de bezoeken per zoekwoord, bezoeken per pagina en bouncepercentages analyseren.

Google Zoekwoord Planner Instellingen

Instellingen ► Project Instellingen ► Google Zoekwoord Planner Instellingen

Bij de Google Zoekwoord Planner Instellingen kun je de land- en taalinstellingen wijzigen.

Ook kun je hier het Google AdWords account koppelen.

Probeer SEO PowerSuite 7 dagen gratis

Geen verplichtingen, puur voordeel!
Zie hoe je posities in Google verbeteren.

Méér dan 2 miljoen gebruikers wereldwijd