Rank Tracker Project instellingen
Per Rank Tracker project kun je een aantal instellingen aanpassen die belangrijk zijn voor de werking van Rank Tracker.
Inhoud
Project Afkorting
Instellingen ► Project Instellingen
De project instellingen kunnen per project verschillen en dus moeten deze bij het maken van een nieuw project worden opgegeven.
Hier kun je een afkorting en kleur kiezen voor jouw project.
Klantgegevens
Instellingen ► Project Instellingen ► Klantgegevens
Hier kun je de klantgegevens opgeven.
Deze worden gebruikt bij het publiceren van rapporten.
Alternatieve URLs
Instellingen ► Project Instellingen ► Alternatieve URLs
Hier kun je alternatieve URLs voor jouw project opgeven (bijv. Facebook of Twitter pagina) en opgeven hoe de posities in de zoekmachines moeten worden bepaald.
Dus incl. subdomeinen en met of zonder www.
Concurrenten
Instellingen ► Project Instellingen ► Concurrenten
Voeg concurrenten toe aan jouw project om tegelijkertijd te monitoren.
Professional: max 5 concurrenten
Enterprise: max 10 concurrenten
Klik op Toevoegen om een concurrent toe te voegen.
Vul de URL en afkorting in en selecteer de gewenste opties.
Klik vervolgens op Ok om de concurrent toe te voegen.
Tags Beheren
Instellingen ► Project Instellingen ► Tags Beheren
Ieder zoekwoord kan worden voorzien van één of meerdere tags. Deze tags kun je gebruiken om werkmappen en rapporten te filteren.
Klik op Toevoegen om een tag toe te voegen op op Bewerken om een bestaande tag te wijzigen.
Voer een tag in of bewerk een bestaande tag en klik op Ok.
Gebeurtenissen
Instellingen ► Project Instellingen ► Gebeurtenissen
Hier kun je belangrijke gebeurtenissen toevoegen die worden getoond in de voortgangsgrafieken.
Je kunt dan eenvoudig de impact van deze gebeurtenissen zien op jouw posities, verkeer en backlinks.
Geef een datum op en geef de gebeurtenis een naam.
Geef vervolgens aan of het alleen betrekking heeft op dit project of op alle projecten.
Favoriete Zoekmachines
Instellingen ► Project Instellingen ► Favoriete Zoekmachines
Je kunt per project, favoriete zoekmachines opgeven.
Iedere keer dat je de posities wilt checken, worden deze standaard geselecteerd.
Je kunt geavanceerde zoekinstellingen gebruiken door op + te klikken
Bij geavanceerde zoekinstellingen kun je bijvoorbeeld de taal, regio, locatie en historie instellen.
Op deze manier kun je de zoekresultaten, zoals men deze ziet in een bepaalde taal of locatie, scannen.
Zoekmachine API Sleutels
Instellingen ► Project Instellingen ► Zoekmachine API Sleutels
Zoekmachine API sleutels kun je gebruiken om de zoekmachine resultaten te scannen in overeenstemming met de zoekmachines.
Het nadeel van deze sleutels is dat de zoekresultaten vaak niet helemaal overeenkomen met de resultaten zoals de bezoekers deze zien.
Ook hebben zoekmachine API sleutels bepaalde maximums per dag of verzoek.
Zoekvolume
Instellingen ► Project Instellingen ► KEI Instellingen ► Zoekvolume
Voor het zoekvolume kun je kiezen uit Google AdWords Zoekwoord Hulp, Google Forecast, Keyword Discovery en Yandex Zoekwoord Keuze.
Voor Nederland is Google AdWords Zoekwoord Hulp de beste keuze.
Klik op Targeting instellingen wijzigen om de land en taal aan te passen.
Concurrentie
Instellingen ► Project Instellingen ► KEI Instellingen ► Concurrentie
Je kunt de concurrentie bepalen mbv Google AdWords Zoekwoord Planner of mbv Zoekmachines.
Bij Google AdWords wordt gekeken naar het aantal adverteerders.
Deze informatie is iets onnauwkeuriger, maar wel veel sneller.
Als je de concurrentie uit de zoekmachines selecteert, kijkt Rank Tracker naar het aantal resultaten in de zoekmachines.
Selecteer hier een zoekmachine naar keuze.
Als je de zoekmachines gebruikt voor de concurrentie, kun je ook extra parameters gebruiken om de concurrentie te bepalen.
Je hebt de keuze uit:
- “keyword” → het exacte “keyword” staat in het document.
- allintitle: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de titel.
- allinurl: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de url.
- allinanchor: keyword → het brede zoekwoord komt voor in link anker teksten op de pagina.
- allintext: keyword → het brede zoekwoord komt voor in de tekst op de pagina.
- intitle: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de titel.
- inanchor: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de link anker teksten op de pagina.
- intext: “keyword” → het exacte zoekwoord komt voor in de tekst.
Positie Check Precisie
Instellingen ► Project Instellingen ► Positie Check Precisie
Selecteer Universal Search als je ook Video’s, Afbeeldingen, Maps, Nieuws, etc. wilt monitoren.
Standaard stopt Rank Tracker met scannen naar een zoekwoord als er een resultaat is gevonden. Monitor meerdere resultaten per zoekwoord betekent dat de maximaal aantal resultaten worden gescand en alle posities worden weergegeven.
Standaard wordt de zoekmethode “10 Resultaten Per Pagina” gebruikt. Deze optie is wel nauwkeuriger, maar veel langzamer dan de “100 resultaten per pagina”.
Verfijn de resultaten..... betekent dat Rank Tracker bij een top 100 positie, alsnog de 10 Resultaten Per Pagina optie gebruikt. Dit duurt dus langer, maar is wel nauwkeuriger.
Google Analytics Account
Instellingen ► Project Instellingen ► Google Analytics Account
Door Google Analytics te koppelen aan Rank Tracker kun je de bezoeken per zoekwoord, bezoeken per pagina en bouncepercentages analyseren.
Google Zoekwoord Planner Instellingen
Instellingen ► Project Instellingen ► Google Zoekwoord Planner Instellingen
Bij de Google Zoekwoord Planner Instellingen kun je de land- en taalinstellingen wijzigen.
Ook kun je hier het Google AdWords account koppelen.