Rank Tracker rapporten

Om de zoekwoord resultaten te monitoren, kun je gebruik maken van de rapporten in Rank Tracker. Deze rapporten kun je in de enterprise versie ook opslaan, publiceren via email of via ftp.

Standaard zijn er een aantal rapporten aanwezig in Rank Tracker. Deze rapporten kun je bewerken, maar ook gebruiken als basis voor nieuwe rapporten.

Nieuw rapport maken


  1. Klik op + (rechtsboven in het scherm) om een nieuw rapport te maken.
  2. Geef het rapport een naam
  3. Selecteer een bestaande template of kies voor lege template om met een schoon rapport te beginnen

Instellingen
Hier kun je tags selecteren die getoond moeten worden in het rapport, een kleurenschema kiezen voor het rapport of de taal, datum notatie en scheidingstekens selecteren.

Beschikbare velden (linker kolom)

Deze velden kun je toevoegen aan het rapport door op + te klikken.

Ook kun je de velden aanpassen en verwijderen.

Als je klaar bent met wijzigen, klik je op Opslaan rechtsboven in de hoek.

Rapport Publiceren

Rank Tracker kan rapporten maken in HTML en PDF formaat en deze lokaal opslaan, versturen per email of publiceren via FTP.

Klik op Publiceer links bovenin het scherm.

Klantinformatie opgeven

Als je de klantinformatie nog niet hebt ingegeven bij de projectinstellingen, moet je dan nu doen.

Vul de klantinformatie in en klik op … om een logo te selecteren.

Klik dan op Volgende > om verder te gaan.

Publicatie profiel selecteren

Selecteer een publicatie profiel of klik op Nieuw Profiel Aanmaken om een nieuw publicatie profiel te maken.

Klik op Volgende > om het rapport te publiceren.

© 2020 Cloud Workx - Zevenblad 23, 7623 CH Borne, Nederland | KVK 08144910 +31 (0)53-2340100