SEO Handleiding voor méér bezoekers en winst

Dit is een complete handleiding voor "white hat" SEO in 2022.
Dus, wil je snel naar de top in Google?
Bekijk dan snel de tips en strategieën in deze gids.

Wil je graag méér gratis bezoekers naar jouw website?

Dat komt mooi uit want in deze seo handleiding proberen we je zo kort en bondig mogelijk uit te leggen hoe je dat voor mekaar krijgt met SEO en SEO PowerSuite.

Maar eerst ...

Voordat we kunnen beginnen, eerst even kort een uitleg wat SEO eigenlijk is.

Wat is SEO?

Zoekmachineoptimalisatie (Engels: search engine optimization of SEO) is een onderdeel van zoekmachinemarketing en kan worden gedefinieerd als het geheel aan activiteiten bedoeld om een webpagina hoog te laten scoren in de organische zoekresultaten van een zoekmachine, op de voor die webpagina relevante trefwoorden, trefwoordcombinatie(s) casu quo zoekterm(en). Aangezien een vermelding in die organische resultaten gratis is, vormen deze zoekresultaten een interessant alternatief voor zoekmachineadverteren.

Bron: Wikipedia

Het komt er dus op neer dat alle activiteiten die ervoor zorgen dat je méér bezoekers uit de zoekmachines krijgt vallen onder SEO.

Lees verder

google ranking factoren

Je weet vast al wel dat Google méér dan 200 ranking factoren gebruikt in haar algoritme.

Maar wat zijn deze factoren eigenlijk?

Nou, je hebt geluk!

We hebben een lijst met méér dan 200 ranking factoren samengesteld.

Sommige factoren zijn bewezen, sommige zijn controversieel en sommige zijn pure speculatie.

Maar hier zijn ze allemaal. Let op met de ❌ factoren!

Lees verder

Ben je wel eens onderweg geweest terwijl de Tomtom er mee stopte?

Zo je, dan weet je precies hoe Google Bot zich voelt als hij op een website komt waar geen of een slechte robots.txt is.

Een goede robots.txt zorgt er namelijk voor dat een zoekmachine robot, precies weet waar hij wel en waar hij niet mag komen op jouw website.

Hij kan dan veel sneller en efficiënter jouw website crawlen waardoor jouw belangrijke pagina’s veel sneller in de top van Google komen.

En dat levert natuurlijk weer méér bezoekers op én, niet onbelangrijk, méér geld in het laatje.

Hoog tijd dus om alle ins en outs van robots.txt te ontdekken!

Lees verder

Een XML sitemap moet alle website pagina's bevatten die moeten worden geïndexeerd en moet geplaatst worden in de root directory van de webiste (bijv. https://www.site.com/sitemap.xml). Normaal gesproken versnelt dit de indexering. Iedere keer als de website wordt geupdate, moet ook de sitemap worden geupdate. Daarnaast moet de sitemap volgens bepaalde syntax regels worden opgesteld. Met de sitemap kun je voor iedere pagina een prioriteit opgeven, zodat de zoekmachines weten welke pagina's en hoe vaak ze moeten crawlen. Voor meer informatie over het maken van een .xml sitemap, zie https://www.sitemaps.org/

  • Is jouw webpagina geoptimaliseerd voor de beste zoekwoorden?
  • Weet je hoe vaak je jouw zoekwoorden moet gebruiken?
  • En waar je deze zoekwoorden moet plaatsen?

Met WebSite Auditor is het optimaliseren van webpagina's wel heel gemakkelijk. In een paar seconden scant WebSite Auditor jouw webpagina en de Top 10 Concurrenten in de zoekmachine naar keuze. Vervolgens kun je in een eenvoudig rapport, precies zien wat je moet veranderen om in de Top 10 te komen.

 

Lees verder

Méér Bezoekers en Klanten met de Juiste Backlinks

Backlinks zijn 1 van de belangrijkste succesfactoren voor zoekmachines. Het idee erachter is heel simpel: hoe méér betrouwbare, relevante bronnen linken naar een pagina, hoe waardevoller die pagina moet zijn (en hoe hoger de posities in Google). "Slechte" backlinks (van spammy of irrelevante bronnen) worden gezien als een indicator voor slechte kwaliteit en verminderen de waarde van de pagina en authoriteit in zoekmachines. Dit resulteert vervolgens in lagere posities of boetes van de zoekmachines. Het is dus heel belangrijk om het backlink profiel van jouw website te evalueren en te zorgen voor goede backlinks van goede backlink bronnen voor je begint met linkbuilding.

 

Lees verder

Het vinden van de juiste link partners is tegenwoordig 1 van de belangrijkste onderdelen van zoekmachine optimalisatie, maar tegelijkertijd ook 1 van de saaiste taken.

Link Assistant maakt het hele proces, van het vinden van de beste link partners t/m het onderhouden van de linkpagina zo makkelijk, dat het bijna leuk wordt
Het werk begint met het zoeken naar nieuwe partner websites. Link Assistant heeft zes verschillende manieren om te zoeken naar link partners. 

Lees verder

© 2022 Cloud Workx - Zevenblad 23, 7623 CH Borne, Nederland | KVK 08144910 +31 (0)53-2340100