Sinds Google in 1988 begon, vanuit de garage, met de eerste zoekmachine, is er heel wat veranderd.
Het begon zo eenvoudig.
Als je hoog in Google wou komen, was het voldoende om wat links naar jouw website te krijgen en om de zoekwoorden waarop je gevonden wilde worden, veel te gebruiken op de website.
Sinds het invoeren van semantisch zoeken, heeft Google echter zijn zoekalgoritmen gewijzigd om de focus van het zoekwoord te verschuiven, zodat het meer overeenkomt met het onderwerp en zoveel mogelijk voldoet aan de zoekintentie.
Dit betekent echter niet dat we zoekwoorden moeten vergeten bij het bouwen van een SEO-strategie.
Zoekwoordonderzoek is nog net zo relevant als vroeger en vormt de basis voor alle verdere SEO-activiteiten, waaronder content management, optimalisatie, het structureren van de website, linkbuilding, enz.
Maar aangezien het concept van zoeken is veranderd, zou de benadering van zoekwoordenonderzoek ook moeten veranderen.
Laten we eens kijken naar hoe we dit het beste kunnen doen door middel van een goed zoekwoorden onderzoek.
- Laatste update op .