Officiële SEO PowerSuite Reseller & Trainer
  • SEO Blog
Backlinks zijn 1 van de belangrijkste succesfactoren voor zoekmachines. Het idee erachter is heel simpel: hoe méér betrouwbare, relevante bronnen linken naar een pagina, hoe waardevoller die pagina moet zijn (en hoe hoger de posities in Google). "Slechte" backlinks (van spammy of irrelevante bronnen) worden gezien als een indicator voor slechte kwaliteit en verminderen de waarde van de pagina en authoriteit in zoekmachines. Dit resulteert vervolgens in lagere posities of boetes van de zoekmachines. Het is dus heel belangrijk om het backlink profiel van jouw website te evalueren en te zorgen voor goede backlinks van goede backlink bronnen voor je begint met linkbuilding.
  • Laatste update op .

Maak Perfekte Webpagina's

  • Is jouw webpagina geoptimaliseerd voor de beste zoekwoorden?
  • Weet je hoe vaak je jouw zoekwoorden moet gebruiken?
  • En waar je deze zoekwoorden moet plaatsen?

Met WebSite Auditor is het optimaliseren van webpagina's wel heel gemakkelijk. In een paar seconden scant WebSite Auditor jouw webpagina en de Top 10 Concurrenten in de zoekmachine naar keuze. Vervolgens kun je in een eenvoudig rapport, precies zien wat je moet veranderen om in de Top 10 te komen.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Pagina gebruikt plugins

Plugins helpen browsers om bepaalde typen web inhoud te tonen, zoals Flash, Silverlight en Java. De meeste mobiele apparaten ondersteunen dit soort plugins niet en bij de apparaten die het wel ondersteunen veroorzaken deze plugins vaak crashes en veiligheidslekken. Desktop browsers hebben ook steeds vaker problemen met deze plugins:

  • Internet Explorer draait zonder plugins in Windows UI mode.
  • Chrome ondersteunt de meeste plugins niet meer.
  • Firefox waarschuwt de gebruiker bij deze plugins.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Inhoud buiten de viewport

Pagina inhoud die buiten de viewport valt, is inhoud die niet op het scherm van de gebruiker past, waardoor de gebruiker horizontaal moet scrollen om het te bekijken.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Te kleine tikdoelen

Tikdoelen zijn elementen op de pagina waar gebruikers op kunnen klikken, zoals links en buttons. Tikdoelen die klein of te dicht op elkaar zijn, zijn moeilijk klikbaar op een touchscreen. Dit kan voorkomen als de pagina niet is aangepast voor mobiele apparaten (de viewport meta tag mist of is niet correct ingesteld). Het resultaat is dat mobiele browsers de pagina automatisch schalen naar het schermformaat en de pagina elementen, en de ruimtes ertussen, kleiner worden.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Te kleine tekst

Deze factor toont of er tekst is op de pagina is die te klein is om goed te lezen. Dit kan voorkomen wanneer een pagina niet is geoptimaliseerd voor mobiele apparaten (er is geen viewport tag op de pagina of de viewport is ingesteld met een vaste breedte). Hierdoor schalen mobiele browsers de pagina automatisch naar de breedte van het scherm en wordt de tekst kleiner en moeilijker leesbaar.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Viewport Correct

Een viewport bepaalt hoe een webpagina er uit ziet op mobiele apparaten. Zonder een viewport tonen mobiele browsers de pagina op desktop breedte, geschaald naar de schermbreedte van het apparaat. Dit leidt to leesbaarheid en navigatie problemen op mobiele apparaten. Op pagina's die geoptimaliseerd zijn voor mobiele apparaten, staat de viewport tag in het blok en bevat de volgende inhoud: <meta name=viewport content="width=device-width, initial-scale=1">

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Mobiel Vriendelijk

Volgens Google heeft het mobiel vriendelijk algoritme invloed op mobiele zoekopdrachten in alle talen wereldwijd en heeft het een significante impact op de posities in de zoekresultaten van Google. Het algoritme werkt per pagina - het gaat er niet om hoe mobiel vriendelijk jouw pagina's zijn (%), maar gewoon of de pagina mobiel vriendelijk is of niet. Het algoritme is gebaseerd op criteria als kleine letter typen, klikbare links, leesbare inhoud, etc.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Dubbele title tag

Volgens "goed gebruik" bij HTML code, moet een webpagina maar één <title> tag hebben. Als er meerdere title tags worden gevonden op een pagina, weten zoekmachines niet welke ze moeten tonen en kunnen eventueel zelf een titel bepalen voor in de zoekresultaten.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Prioriteit geven aan het "above the fold" gedeelte van de pagina zorgt ervoor dat het zichtbare gedeelte snel laadt. Als grote hoeveelheden data nodig zijn om het "above the fold" te tonen, zijn er extra opdrachten nodig tussen de server en de browser van de gebruiker.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Deze factor toont of er JavaScript of CSS problemen op de pagina zijn. De JavaScript code en CSS bronnen die worden gebruikt voor het "above-the-fold" gedeelte moeten "inline" worden opgenomen op de pagina, tewijl scripts en stylen die niet critisch zijn voor de eerste weergave worden uitgevoerd na de eerste weergave. Als externe CSS bronnen klein zijn, kun je deze ook "inline" opnemen (plaats deze bronnen direct in het HTML document). Hierdoor kan de browser doorgaan met de weergave van de pagina. Als je een groot CSS bestand hebt, probeer dan het gedeelte van de CSS die nodig is voor het "above-the-fold" gedeelte, te integreren in de pagina en stel het laden van de andere stylen uit.

Zorg ervoor dat de noodzakelijke JavaScript en CSS om de pagina weer te geven, "inline" zijn en snel worden uitgevoerd en dat code die niet direct hoeft te worden uitgevoerd, uitgesteld wordt to na de eerste weergave.. Klik hier Voor Google's PageSpeed Insights over weergave blokkerende JavaScript, en hier voor Google's aanbevelingen over CSS.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Niet verkleinde onderdelen

Bronnen minimaliseren betekent dat je onnodige spaties, lege regels en line breaks verwijdert in de pagina HTML, JavaScript en CSS. Het optimaliseren van deze bronnen resulteert in een snellere pagina.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Niet gecachete bronnen

Browser caching is een belangrijke factor voor pagina snelheid. Cachen zorgt ervoor dat de pagina sneller laad wanneer de bezoeker terug komt, en wanneer de bezoeker andere pagina's met dezelfde onderdelen bezoekt.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Ongecomprimeerde afbeeldingen

Het gebruik van ongecomprimeerde afbeeldingen of afbeeldingen met een onnodig hoge resolutie, heeft een negatieve impact op de pagina snelheid. Het optimaliseren van de afbeeldingen kan de grootste byte besparing opleveren en zorgen voor een performance verbetering. Het is aanbevolen om PNG en JPEG formaten voor foto's en GIF voor kleinere afbeeldingen te gebruiken. Gebruik van CSS sprites kan ook helpen om de pagina snelheid te verbeteren en het aantal afbeeldingen die geladen moeten worden te verminderen.

Upload geoptimaliseerde versies van afbeeldingen naar de website om de pagina snelheid te verbeteren. Je kunt een archief met door Google gecomprimeerde afbeeldingen hier downloaden. Zie Google's PageSpeed Insights voor meer informatie.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Ongecomprimeerde onderdelen

GZIP compressie van tekst bronnen (HTML, JavaScript, CSS) kan de pagina grootte behoorlijk verminderen en de pagina snelheid verbeteren. GZIp compressie moet ingesteld worden op de website server en toegepast worden op alle website bronnen.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .

Te veel redirects

Te veel redirects kunnen de pagina laadtijd aanzienlijk verlengen, en heeft dus een negatieve invloed op de gebruikerservaring.

Website Optimalisatie .

  • Laatste update op .
© 2017 Cloud Workx - Zevenblad 23, 7623 CH Borne, Nederland | KVK 08144910 - BTW 137765149B01 - +31 (0)53-2340100
  • SEO Blog