Backlinks Analyseren
Analyseer de kwaliteit van backlinks op méér dan 50 cruciale SEO factoren.
Inhoud
Backlinks Samenvatting
Hier vind je allerlei belangrijke informatie mbt tot het linkprofiel van het project, zoals:
- Aantal backlinks.
- Aantal domeinen waarvan de backlinks afkomstig zijn.
- Aantal IP adressen. Dit geeft een indicatie van het aantal unieke websites die een backlink hebben naar de project website.
- Backlinks Voortgang. Een overzicht van het verloop van het aantal backlinks in de tijd.
- Backlink Domeinen.
- Domeinen linkend vanaf de homepage.
- Backlink TLDs
- Backlink Landen
- Anker teksten
- Anker URLs
- Ankertekst wolk
Backlinks Overzicht
Het Backlinks overzicht bevat alle belangrijke informatie per backlink. Het overzicht is standaard in 5 verschillende werkmappen (tabbladen) ingedeeld die allemaal verschillende soorten informatie tonen. Iedere werkmap is geheel naar eigen inzicht aan te passen en te voorzien van filters.
Alleen weten welke backlinks er "linken" naar de website is natuurlijk niet voldoende. We willen graag weten welke backlinks het belangrijkste zijn in de ogen van de zoekmachines. Om dit te bepalen, moeten we eerst de backlink factoren bepalen.
Selecteer daarvoor de backlinks die je wilt vernieuwen (CTRL+A voor alle backlinks) en klik op de knop Update Backlinks.
Stap 1: Selecteer Data Om Te Updaten
Kies hier de factoren die je wilt bepalen of vernieuwen en klik op Volgende >
De factoren voor de geselecteerde backlinks worden nu vernieuwd.
Afhankelijk van het aantal geselecteerde backlinks en de geselecteerde factoren, kan dit enige tijd in beslag nemen.
De faktoren zijn nu vernieuwd.
Klik op Voltooien om de factoren te vernieuwen in het project.
De backlinks in de werkmap bevatten nu de vernieuwde backlink faktoren.
Backlink domeinen
Dit overzicht toont dezelfde informatie als het Backlinks overzicht, maar dan per domein.
Ankers & Pagina’s
Dit overzicht toont de gebruikte ankerteksten en de gelinkte pagina’s.
Voor een goed backlink profiel is het belangrijk om zoveel mogelijk variatie te hebben in de gebruikte teksten en in de pagina’s waar naar gelinkt wordt.
Bij de ankerteksten is het belangrijk om zoveel mogelijk belangrijke zoekwoorden te gebruiken.