Officiële SEO PowerSuite Reseller & Trainer

Lege title tags

Als een pagina geen titel heeft, of als de title tag leeg is (in de code ziet het er zo uit:

), kunnen Google en andere zoekmachines zelf bepalen welke tekst ze tonen als jouw titel in de zoekresultaten. Dus als een pagina getoond wordt in de zoekresultaten, kan het zijn dat men er niet op klikt omdat de titel er niet aantrekkelijk uitziet. Wanneer je een webpagina maakt, is het dus belangrijk om een beschrijvende, pakkende titel te bedenken die er aantrekkelijk uitziet voor potentiële bezoekers.

Dubbele titels

Een pagina titel wordt vaak behandeld als het belangrijkste on-page element. Het is een belangrijk signaal voor de zoekmachines, omdat het vertelt waar de pagina over gaat. Het is belangrijk dat de titel jouw belangrijkste zoekwoord bevat. Daarnaast moet een titel uniek zijn, zodat zoekmachines kunnen bepalen welke pagina bij welk zoekwoord past. Pagina's met dubbele titels hebben een kleinere kans op hoge posities. Dubbele titels kunnen ook een negatieve invloed hebben op de positie van andere pagina's.

Te lange titels

Elke pagina moet een unieke title hebben die zoekwoorden bevat. Tegelijkertijd moet je de titel beknopt houden. Titels, langer dan 55 karakters, worden afgekort door zoekmachines en zien er onaantrekkelijk uit. Ook al staat jouw pagina op de eerste pagina in de zoekresultaten, dan worden de titels nog afgekort en zullen ze minder klikken krijgen dan anders.

Lege Meta descriptions

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt. Als de meta description leeg is, bepalen zoekmachines zelf wat ze in het fragment zetten. Vaak is dit de eerste zin op de pagina. Het resultaat kan er onaantrekkelijk en irrelevant uitzien. Daarom moet je meta descriptions schrijven voor jouw webpagina's (in ieder geval voor jouw landingspagina's) en marketing tekst toevoegen die gebruikers overhaalt om erop te klikken.

Dubbele meta descriptions

Volgens Matt Cutts is het beter om unieke meta descriptions of zelfs helemaal geen meta descriptions te hebben, dan om dubbele meta descriptions te gebruiken. Zorg er dus voor dat jouw belangrijkste pagina's unieke en geoptimaliseerde meta descriptions hebben.

Te lange Meta descriptions

Hoewel meta descriptions geen directe invloed hebben op de zoekmachine posities, zijn ze toch belangrijk omdat ze het fragment vormen dat men ziet in de zoekresultaten. Meta descriptions moeten dus de webpagina "verkopen" en ervoor zorgen dat men erop klikt. Als de meta description te lang is, worden ze afgebroken door de zoekmachines. Dit kan er onaantrekkelijk uitzien.

Gebruik maximaal 155 karakters voor meta descriptions omdat ze anders worden afgekort door de zoekmachines. Men ziet dan jouw aantrekkelijke marketing teksten niet die je hebt gebruikt om meer klikken te genereren.

© 2017 Cloud Workx - Zevenblad 23, 7623 CH Borne, Nederland | KVK 08144910 - BTW 137765149B01 - +31 (0)53-2340100